Architekci Windykacji | Follow-up

Follow Up.

Ze szkoleniami jest jak z zapachem świeżego chleba w piekarni. Zaraz po wejściu zapach jest bardzo intensywny, ale szybko słabnie i po paru chwilach nie czujemy go wcale. Podobnie jest z motywacją po opuszczeniu sali szkoleniowej. Na szczęście silną motywację jesteśmy w stanie utrzymywać dłużej. Jak? Stosując follow-up.

3 najczęściej zadawane pytania

Tak, ale nie jedyny. Jest jeszcze drugi cel - równie ważny. Uczestnicy wracają z pakietem nowych narzędzi, które zaczynają stosować w rozmowach z realnymi klientami. To może dać duże profity, ale należy monitorować poprawność użycia narzędzi w trzech wymiarach. Pierwszy, to prawidłowość mechanizmu - czy windykator nie idzie na skróty i tym samym nie osłabia siły perswazyjnej danej techniki. Drugi, to umiejscowienie techniki - czy jest ona stosowana we właściwym momencie rozmowy. Trzeci, to odpowiedni odbiorca - niektóre techniki są bardziej uniwersalne, a inne mają 'stargetowany' konkretny typ klienta. W trakcie szkolenia oczywiście uczestnicy poznają te zasady, ale należy pamiętać, że szkolenie to najczęściej tylko 2 dni pracy, a każdy windykator ma swoje nawyki wypracowywane latami. Dlatego samo przekonanie do nowych narzędzi nie wystarczy, potrzebne jest stałe wsparcie. I to wsparcie zapewniają właśnie działania follow - up.
Minimum 3, maksimum 12 miesięcy.

To zależy od kilku kluczowych czynników, dlatego ostateczną propozycję przygotowujemy zawsze po dokładnymi ich ustaleniu. Chodzi głównie o: liczbę uczestników, możliwości techniczne zleceniodawcy, dostępność czasu na przeprowadzenie projektu, możliwości zaangażowania liderów/trenerów wewnętrznych i oczywiście wysokości budżetu. Ponizej przedstawiamy krótką charakterystykę dwóch bardzo angażujących i rozbudowanych form Follow-up wykorzystujących wiele narzędzi grywalizacyjnych.

Rodzaje działań poszkoleniowych

Poniżej przedstawiamy wybrane działania wspierające utrwalanie i dalszy rozwój zdobytych kompetencji.

Cel: Praktyczny trening wybranej kompetencji windykacyjnej

Ilość uczestników: 6 do 8. 

Czas trwania: 1 do 3 h. 

Przebieg: Krótki warsztat treningowy skupiający się zwykle na 1, max 2 małych elementach rozmowy windykacyjne (np. neutralizacja kontretnego typu wymówek, lub stosowanie jednej wybranej sankcji na czterech poziomach) i intensywne ich doskonalenie.  70% czasu trwania warsztatu to czysty trening z wykorzystaniem Mobilnego Call center, a pozostałe 30% to informacja zwrotna dla uczesników do przeprowadzonych rozmów. 

Cel: Rozwój wybranej kompetencji

Ilość uczestników: 6 do 8. 

Czas trwania: 1 do 2 h. 

Przebieg: Krótki warsztat przyjmujący formę grywalizacyjną, w trakcie którego pogłebamy wiedzę z zakresu wybranej kompetencji. Uczestnicy opuszczają salę każdorazowo z gotowymi technikami do zastosowania od zaraz w codziennej pracy. Najlepsze efekty przynosi gdy przeplatany jest z działaniem "INTENSYWNE SESJE TRENINGOWE".

Cel: Diagnoza poziomu 10 kluczowych kompetencji windykacyjnych. 

Ilość uczestników: nieograniczona

Przebieg: Diagnoza kompetencji windykatorów na podstawie przesłanych rozmów. Świetne narzędzie dopełniające pozostałe działania follow-up, pozwalające mierzyć rozwój kompetencji. 

Cel: Udzialanie informacji zwrotnych na realnych rozmowach. 

Ilość uczestników: nieograniczona

Czas trwania: 1 do 2 h. 

Przebieg: Trener siada z windykatorem, podpina zestaw słuchakowy, tak aby słyszeć obie strony (windykatora i klienta) i LIVE udziela wskazówek. Nasłuch kończy się krótkim spotkaniem podsumowującym, 1 na 1. Działania te przynoszą najlepsze rezultaty, gdy od początku kontraktujemy kilka takich sesji, aby na spotkaniach wyznaczać drobne cele, weryfikowane w następnych rozmowach. 

Cel: Kompleksowy rozwój windykatorów w miejscu pracy, z wykorzystaniem grywalizacji. 

Ilość uczestników: nieograniczona

Czas trwania: 3-6 miesięcy.  

Przebieg: Start gry poprzedza kampania marketingowa (mailing, plakaty, zagadki). Fabułę stanowi dziki zachód, a uczestnicy wchodzą do gry wybierając jedną z trzech frakcji. Czekają ich różne zadania i wyzwania, które przyjdzie im wykonywać zarówno indywidualnie jak i w grupach. Jednocześnie każdy uczestnik ma swoją ścieżkę rozwoju i sam decyduje o wyborze zadań (UWAGA: zadania związane są z weryfikacją narzędzi przedstawionych na szkoleniu oraz ich dalszym rozwojem). W trakcie gry uczestnicy wymieniają zdobywaną walutę według własnego uznania. Mogą kupić: pakiety dodatkowych technik, analizę swoich rozmów, sesję coachingową, czy miejsce na kolejnym szkoleniu.

Cel: Przekazywanie najlepszych wzorców 

Ilość uczestników: 6 do 8. 

Czas trwania: 1 do 2 h. 

Przebieg: Podczas warsztatu puszczamy najlepsze rozmowy windykacyjne, jednocześnie wskazując kluczowe techniki, wyjaśniająć ich mechanizmy oraz podając alternatywy. Po warsztacie każdy uczestnik opuszcza sale z gotowymi technikami do zastosowania od zaraz. 

Masz więcej pytań dotyczących prowadzonych przez nas działań FOLLOW UP - zadzwoń! Chętnie przyjedziemy do Ciebie i przedstawimy szczegóły.

+48 668 164 517
biuro@architekciwindykacji.pl

Zadzwoń lub napisz do nas teraz.

+48 668 164 517
biuro@architekciwindykacji.pl
Architekci Windykacji
Ul. Idzikowskiego 14a/4
54-129 Wrocław
NIP: 8992485794, REGON: 022460084